سلامت

مواد مخدر توهم زا

 توهم زاها مجموعه نا هماهنگ و گسترده اي از مواد مخدر را تشكيل مي دهند و بصورت كلي به دو دسته طبيعي و غيرطبيعي تقسيم مي شوند

                                 موائ مخدر توهم زا

 جهت اطلاعات بیشتر به ادمه مطلب  بروید

+ نوشته شده در  سه شنبه 29 بهمن 1392ساعت 0:54  توسط سلامت 

ترامادول

داروئي ضد درد با اثر مركزي با نام ترامادول ، تدامول ، بايومادول ، چند سالي است وارد فارماكوپه داروئي ايران شده است كه از دسته داروهاي مسكن مخدر يا اپوئيد هاي مصنوعي مي باشد .
اين دارو بر اساس همانند سازي ساختار ملوكولي نارسئين كه يكي از آلكالوئيد هاي ترياك مي باشد ساخته شده است . عمده مصرف.......

                                  ترامادول    

 

 جهت اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید

+ نوشته شده در  يکشنبه 27 بهمن 1392ساعت 19:16  توسط سلامت 

مورفين

در سال 1804 م. اولين الكالوئيد ترياك كه شناخته شد مورفين(morphine) نامگذاري كردند كه از كلمه مورفئوس (Morpheuse)خداي روياي يونان باستان مشتق شده بود . از سال 1850م. كه سرنگهاي تزريق زير جلدي به بازار آمد ، استفاده از آن گسترش بيشتري پيدا كرد.مورفین از ترياک استخراج میشود و یا مستقیما از ساقه خشخاش بدست مي آيد و به صورت پودري کريستالي به رنگ قهوه اي روشن و يا سفيد مي باشد. 
                                          مورفین

     جهت اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه شود

+ نوشته شده در  سه شنبه 22 بهمن 1392ساعت 21:27  توسط سلامت 

کدئين

كدئين به عنوان يك مخدر آگونيست كه اغلب بصورت كريستال هاي سفيد رنگ مشاهده مي‌شود و به عنوان يك آرام كننده و ضد درد جزو مواد ناركوتيك و از مشتقات ترياك به شمار مي‌رود. و درساخت با غلظت 10/1 درصد تا 2% درصد ساخته مي‌شود. اشكال مختلف كدئين درسراسر جهان موجود مي‌باشد.

          کدئین

 جهت اطلاع بیشتر به ادامه مطلب بروید

+ نوشته شده در  سه شنبه 22 بهمن 1392ساعت 21:14  توسط سلامت